loading...

ascharter

بازدید : 5
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 16:01

خانه ملاصدرا

خانه تاریخی ملاصدرا از دیگر بناهای تاریخی شهر قم است، این خانه تاریخی در منتهی الیه غرب روستای کهک در محله چال حمام واقع شده است، قدمت این خانه تاریخی به دوره صفویه بازمی‌ گردد، خانه تاریخی ملاصدرا دارای معماری سنتی ایرانی به سبک خانه های مناطق گرمسیری ساخته شده است، خانه تاریخی ملاصدرا دارای سقفی بلند و پوشش گنبدی و دیوارهایی با تزئینات گچ بری شده و یک باغ بسیار زیبا در داخل حیاط آن، قناتی پر آب در قسمت شرقی خانه، هشت اتاق و 1 شبستان می باشد در سال ۱۳۷۷ شمسی این خانه مورد مرمت قرار گرفت. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما لحظه آخری شیراز تهران را در این سامانه براحتی دریافت نمایید.

بازدید : 1
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 13:25

موقعیت جغرافیایی غار چال نخجیر کجاست ؟

این غار در کنار پناهگاه حیات وحش جاسب که در 8 کیلومتری شرق شهر دلیجان و فاصله 3 کیلومتری جاده اسفالته-دلیجان نراق و در دامنه کوه کم ارتفاعی می باشد واقع شده است ، از مختصات جغرافیایی این غار می توانیم به به 50 درجه و 45 دقیقه و 55 ثانیه طول شرقی و 34 درجه و 2 دقیقه و 14 ثانیه عرض شمالی اشاره کنیم .در ادامه بحث قرار گرفتن کوه کم ارتفاع باید بگوییم نام ان (کوه تخت ) می باشد.

اگر قصد سفر به این غار را دارید باید بدانید نزدیک ترین روستاها به این غار سه روستا به نام های (کروگان) و ( وشتگان ) و ( هرازیجان ) می باشند.

شما میتوانید با خرید بلیط هواپیما از آس چارتر سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

چه کسی غار چال نخجیر را کشف کرد ؟

همانطور که در بالا گفته شد این غار در سال 1366 برای محل حفاری اب اشامیدنی دلیجان کشف شده بود و با حضور دکتر همایون ویستا مهر و شهردار وقت حبیب محمد مرادی معاون عمرانی وی حسینی ، اموراب نجفی، احمد صفری شناسایی شده است و برای اولین بار در تاریخ 21 فروردین سال 1367 توسط این اشخاص نام گذاری شد.

بازدید : 7
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 15:21

موزه آبادان

موزه‌ آبادان از قدیمی‌ترین موزه‌های ایران است که سال ۱۳۳۸ در شهر افتتاح شد. با توجه به اشیای گران‌بهایی که در این موزه وجود دارد، باید آن را جزو مناطق دیدنی آبادان که نباید از دست دهید، قرار دهیم. فارغ از آثاری که از دوره‌های مختلف تاریخی در آن قرار دارد، بنای موزه با گنبد خاص بالای آن بسیار دیدنی و تماشايي است. معماری این گنبد با ارتفاع ۵ متر و ۲۲ سانتی‌متر از گنبد «مقبره‌ی دانیال نبی» در شوش الهام گرفته شده و آن را به یکی از دیدنی‌ترین مناطق دیدنی آبادان تبدیل کرده است. یافته‌هایی از تمدن شوش تا آثاری از دوران «صفویه»، «قاجاریه» و همچنین مجسمه‌ها، تندیس‌ها و یافته‌های مردم‌شناسی جورواجوری در این موزه کنار هم جمع شده‌اند كه باعث شده گردشگران زيادي با خرید بليط چارتر تهران آبادان به اين شهر بيايند و از اين موره بسيار جذاب ديدن كنند .

بازدید : 2
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 17:13

آرامگاه خواجه غلطان

از دیگر اماکن دیدنی که در نزدیکی شهرستان هامون قرار دارد، آرامگاه خواجه غلطان می باشد که یکی از مهم ترین زیارتگاه های محبوب در این شهرستان محسوب می شود. این زیارتگاه در بالاترین ارتفاع قله کوه خواجه در قسمت شمال شرقی این کوه قرار دارد، و درکتابی از احیاالملوک از شاه حسین سیستانی آمده است که این مرقد متعلق به برادر دانیال نبی می باشد. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر از سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

محصولات زراعی شهرستان هامون

همانطور که در بالا گفتیم بیشتر مردم شهرستان هامون به شغل کشاورزی مشغول هستند و بیشتر محصولات زراعی این شهرستان شامل گندم، جو، عدس، ماش، هندوانه، خربزه و انگور می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده قیمت هواپیما ارزان چارتری تهران زاهدان در شهر مشهد می باشد.

بازدید : 7
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 17:33

اسکله کانلیکا

بندر و اسکله‌ی زیبای کانلیکا از دیگر دیدنی های جذاب روستای کانلیکا می باشد که در کنار دریا واقع شده است. این اسکله و بندر توریستی می باشد و در اطراف آن رستوران‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارد، این اسکله در شب ها نمای بسیار زیبایی دارد، همچنین پل سلطان محمد فاتح از روی این بندر عبور می کند. . با تهیه بلیط هواپیما ارزان خارجی تبریز استانبول از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

جنگل‌های مهرآباد

جنگل‌های مهرآباد یکی دیگر از جاذبه های شگفت انگیز و جذاب در روستای کانلیکا می باشد، این جنگل دارای چشم‌اندازهای بسیار زیبایی همچون پل بسفر می باشد. در این جنگل زیبا می توانید پیاده روی کنید و از زیبایی های وصف ناپذیر آن لذت ببرید.

سوغات روستای کانلیکا

روستای زیبای کانلیکا هم مانند روستاهای دیگر دارای محصولات و سوغات می باشد،این روستا نیز به ماست خامه ای هایش معروف است، که از محبوب ترین و پرطرفدار ترین سوغاتی های این روستا می باشد، در گذشته این محله به محله ماست ‌سازان معروف بوده است. شاید برایتان جالب باشد، شیر گاوها در این منطقه به رنگ صورتی می باشد، آن هم به دلیل نوع علف خاص این منطقه است که گاوها می خورند، این ماست از شیر گاومیش، شیر گاو و گوسفند تهیه می شود. این ماست خامه ای پرطرفدار را حسین رییس افندی به مردم محله معرفی کرد. و بعد ازآن اسماعیل حکی بیگ این ماست را به سراسر ترکیه معرفی نمود. این ماست خامه‌ای با خاک قند یا پودر شکر سرو می شود و شما می توانید این ماست را کافه‌ها و رستوران‌های موجود در این روستا تهیه نمایید. علاوه بر این روستای کانلیکا دارای صنایع دستی زیبایی نیز می باشد که از جمله می توان به شیشه‌ها و آبگینه‌های زیبا، بدلیجات خوش رنگ، چشم زخم‌ها و تابلوهای جذاب آن اشاره کرد.

بازدید : 7
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 15:32

هتل آزادگان کرمانشاه

هتل آزادگان یک هتل چهار ستاره میان ‌رده است که در ابتدای جاده سنندج در شهرک تعاون کرمانشاه واقع شده است. فاصله اندک این هتل تا مرکز شهر و بازار یکی از امتیازات این هتل به شمار می‌رود. همچنین از این هتل دسترسی آسانی به دیدنی‌ های شهر نظیر طاق ‌بستان، پارک کوهستان و درخت رحمت خواهید داشت.

هتل آپارتمان لیژان

هتل آپارتمان سه ‌ستاره لیژان در سال ۱۳۸۵ در مرکز شهر کرمانشاه در ۳ طبقه تاسیس شده است. واحد های اقامتی این هتل آپارتمان بسیار تمیز و مجهز به امکانات مناسب رفاهی هستند. فاصله این هتل آپارتمان از جاذبه ‌های دیدنی کرمانشاه مانند طاق‌ بستان بسیار اندک است و میهمانان محترم این هتل می‌توانند به‌راحتی و آسانی دسترسی سریعی به این جاذبه ‌های گردشگری داشته باشند. بلیط ارزان چارتری مشهد کرمانشاه خود را می توانید از آس چارتر تهیه کنید.

بازدید : 11
شنبه 15 ارديبهشت 1403 زمان : 16:08

ایرباس های موجود در ایرلاین معراج

در بحبوحه ی پس از جنگ جهانی که تمام کشورها در حال تلاش برای بازسازی کشورهای خودشان بودند کشورهای اروپایی تصمیم گرفتند تا برای رونق اقتصادی خود و ایجاد برتری حمل و نقل هوایی در جهان، شرکت هواپیماسازی منحصری برای خود تاسیس کنند ..

این شرکت که امروزه با نام ایرباس شناخته می شود توسط کشورهای اروپایی ساخته شد و لذا شما می توانیددر اکثر این کشورها میتوانید دفاتر فعال ایرباس را مشاهده کنید. البته دفتر اصلی این شرکت در کشور فرانسه قرار گرفته است .

در سال 1972 هواپیمایی پهن پیکر برای مسافربری در کشور فرانسه طراحی و تولید شد و به بهره برداری رسید. این مدل که مربوط به خانواده ی آ 300 است تا سال 2007 به تولید می رسیده است و مورد استفاده قرار می گرفته است . در این زمان 561 فروند از آن تولید و به بازار جهانی راه پیدا کرده است که بسیاری از کشورها همچنان از آن استفاده می کنند .

در حال حاضر ایران، امریکا و المان کشورهایی هستند که بیشترین استفاده را از ایرباس آ300 می کنند ولی کشورهای دیگری هم هستند که از این هواپیماها استفاده می کنند .

طول این هواپیما 53.61 متر، ارتفاع آن 16.72 متر، فاصله‌ی نوک دو بال 44.83 متر و ظرفیت ان نیز حداکثر 266 مسافر می باشد. متوسط سرعت این هواپیمای دوموتوره (موتورهای توربوفن) حدود 895 کیلومتر بر ساعت برآورد می شود .

ازاین مدل هواپیما هم در شرکت هواپیمایی معراج استفاده شده است .

پس از آن که بوئینگ 737 توانست به بیشترین میزان تولید و فروش در سطح جهان برسد رتبه ی بعدی به ایرباس آ 320 تعلق گرفت و در رتبه دوم قرار گرفت . این هواپیما کوچک جثه است با این حال به دلیل مسافت کمی که در زمان فرود طی می کند سوخت کمتری مصرف می کند و الودگی زیساپت محیطی کمتری نیز تولید می کند. همین امر موجب علاقه ی ایرلاین ها به خرید این مدل از هواپیما شده است. از این مدل 3 فروند در ناوگان ایرلاین معراج وجود دارد.

ظرفیت این هواپیما 150 نفر و فاصله‌ی نوک دو بال ان 35.80 متر است و ارتفاع ان به ترتیب 37.57 و 11.76 متر می باشد . این مدل هواپیما ها را هم در بلیط چارتر و هم سیستمی می توانید ببینید .

هواپیمای باریک پیکر آ 321 متعلق به خانواده ی آ 320 است که در آنها تنها یک راهرو وجود دارد. با این حال این هواپیما برای حمل مسافر بسیار بیشتر از انچه که نشان میدهد جای دارد و در واقع تعداد مسافرین بیشتری را می تواند حمل کند . این هواپیما با دو کلاس پروازی میتواند 185 مسافر و در حالت ارزان تر با یک کلاس پروازی تا 220 مسافر را جابجا کند در واقع شما می توانید بلیط چارتر ارزان را به راحتی در این ایرلاین بیابید ..

این هواپیما طول بدنه و فاصله‌ی بین بال‌هایش به ترتیب 44.51 و 34 متر است و میتواند با نهایت سرعت 871 کیلومتر بر ساعت پرواز کند که به نسبت سرعت خوبی می باشد .

برای خرید بلیط چارتر ارزان یا بلیط هواپیما خارجی می توانید به سایت آس چارتر مراجعه کنید .

پرسنل ایرلاین معراج

قطب اصلی شرکت هواپیمایی معراج ، فرودگاه داخلی مهرآباد و قطب دوم پروازی آن، فرودگاه بین‌المللی کیش و فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد می باشد. همچنین این ایرلاین دارای قطب پروازی بین المللی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی نیز است. همانطور که بالاتر گفتیم، طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، در سال ۱۳۹۳ این شرکت با میانگین زمان تأخیر ۷ دقیقه‌ای کم ‌ترین تأخیر پروازی را در میان سایرشرکت‌های هواپیمایی داشته است. خالی از لطف نیست که این نکته را درباره ی این ایرلاین بگوییم که، کارکنان و پرسنل شرکت هواپیمایی معراج از بهترین های این عرصه در کل کشورهستند که در این ایرلاین مشغول فعالیت می باشند.

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی معراج

در کلاس اکونومی این ایر لاین، برای راحتی مسافران در طول پروازهای دور و نزدیک، فاصله ی صندلی‌ها مطابق با استاندارهای بین المللی در نظر گرفته شده است و همچنین پذیرایی در طول پرواز از مسافران انجام می گیرد این ایرلاین جزء بهترین ایرلاین های داخلی می باشد ..

طبق رسم و روالی که همه ی شرکت های هواپیمایی جهان دارند، بیزینس کلاس معراج، امکانات و فضای بیشتری را برای راحتی و آسایش مسافران خود فراهم کرده است . بیزینس کلاس این ایرلاین مجهز به جدیدترین و مدرن‌ترین صندلی های روز دنیا با LCD اختصاصی در ایران می باشد. به همین خاطر مسافران بسیاری تمایل دارند که به خاطر وضعیت مطلوب و راحتی که این کلاس پروازی معراج برای مسافرانش مهیا می کند. شما می توانید با خرید بلیط چارتر در مسیرهایی که ایرلاین معراج پرواز دارند امنیت و آسودگی را تجربه کنید .

در حال حاضر تعداد محدودی از هواپیماهای شرکت هواپیمایی معراج دارای صندلی های فرست کلاس می باشند . در این کلاس پروازی امکاناتی که شامل مدرن ترین و استاندارد ترین صندلی های دنیا، پذیرایی مناسب از بهترین کترینگ های دنیا، سرگرمی های حین پرواز و… می باشد .

بازدید : 14
جمعه 14 ارديبهشت 1403 زمان : 17:35

محبوب ‌ترین و جذاب‌ ترین شهرهای ترکیه برای تفریح

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید و یا بلیط هواپیما ترکیه خود را تهیه کرده‌اید و نمی‌دانید مقاصد گردشگری که باید انتخاب کنید کدام موارد لیست بلند و بالای ترکیه هستند، در ادامه قصد داریم محبوب ‌ترین شهرهای ترکیه برای گردشگری و مسافرت را به شما معرفی کنیم. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان تهران استانبول را از سایت به راحتی دریافت نمایید.

استانبول مشهورترین شهر ترکیه

اولین و مشهورترین و پرجمعیت‌ ترین شهر ترکیه شهر استانبول می باشد. یکی از ویژگی های شهر استانبول بین قاره‌ای بودن آن است که سبب تمایز آن با تمامی شهرهای جهان است. که دارای دو قسمت اروپایی و آسیایی و توسط تنگه بسفر به دوقسمت تبدیل شده است. همچنین استانبول مرکز فرهنگی، اقتصادی و تاریخی کشور ترکیه و سومین کلان ‌شهر بزرگ در خاورمیانه است. استانبوا از نظر تاریخی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و در گذشته پایتخت امپراتوری بزرگ روم بوده است. استانبول دارای جاذبه‌های تاریخی فراوانی همچون مسجد سلطان احمد، مسجد ایا صوفیه، کاخ توپکاپی، کاخ دولما باغچه و ... می باشد. استانبول به دلیل زیبایی های بی نظیر و مکان های تفریحی زیادی که دارد به عنوان یکی از شهرهای توریستی و دیدنی جهان شهرت یافته و سالانه گردشگران بسیاری به این شهر سفر می کنند.

شهر ترابزون

یکی از بهترین شهرهای ترکیه ترابزون است این شهر در شمال ترکیه قرار دارد، شهرترابزون از مهم‌ترین و پرجمعیت ‌ترین شهرهای ترکیه در حاشیه دریای سیاه می باشد. شهرترابزون از اهمیت تاریخی برخوردار است و در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته است. شهرترابزون دوران های تاریخی زیادی را پشت سر گذاشته است و دارای تاریخ و فرهنگ غنی می باشد. موزه‌ها، کلیسا‌ها، مساجد و بقایای قلعه‌های تاریخی، سواحل زیبای دریای سیاه، کوه‌ها و جنگل‌های چشم نواز از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در این شهر می باشد. گردشگران زیادی سالانه برای تماشای جاذبه‌های زیبای طبیعی و بقایای تاریخی این شهر به آن سفر می ‌کنند.

بازدید : 14
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 زمان : 13:28

دیدنی های آستارا در زمستان

آستارا در تمام فصول سال قابل دیدن و لذت بردن است. اما اگر شما قصد سفر به آستارا در فصل زمستان دارید، باید بدانید که دیدنی‌های آستارا در این فصل بسیار زیاد است. ما در اینجا به چند مورد از این مکان‌ها می‌پردازیم. چشمه آبگرم علی‌داشی در روستای گیلده قرار دارد و به عنوان اولین مکانی است که در فصل زمستان مورد توجه افراد قرار می‌گیرد.

این چشمه ۳۰۰ کیلومتر از آستارا فاصله دارد و به خاطر داشتن آب گرم برای درمان بسیاری از بیماری‌های نادر مورد توجه قرار گرفته است. این مکان در فصل زمستان با حجم زیادی از افراد مواجه است چون یک روش تضمینی برای درمان مفاصل و استخوان‌ها می‌باشد.

چشمه آبگرم علی‌داشی در بن‌های یک پرتگاه سنگی قرار دارد و شما با یک تیر می‌توانید دو نشان بزنید. این مکان جز آن دسته از جاهای دیدنی است که توصیه می‌شود حتماً به چشمه سفر کنید و از مکان‌های دیگر آن لذت ببرید.بلیط هواپیما تهران بوشهر را از سایت اس چارتر رزرو بگیرید و کنسلی بگیرید به راحتی.

تله‌کابین و سورتمه حیران یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی آستارا در فصل زمستان است. شما می‌توانید در این فصل چشم اندازهای جنگل زیبا و اندوه را مشاهده کنید و در درون تله‌کابین از هوای زمستان بیشتر لذت ببرید. امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در این مکان وجود دارد که ما می‌توانیم به رستوران‌های سنتی و مدرن، هتل‌های چند ستاره و پارکینگ‌های اختصاصی اشاره کنیم.

دیدنی‌های آستارا در زمستان بسیار متنوع است ولی بهتر است شما از پارک جنگلی بی بی یانلو غافل نشوید. به جرات می‌توان گفت که این پارک یکی از مکان‌های دیدنی آستارا است که به هیچ عنوان نمی‌توان از آن گذشت. شما می‌توانید در این جنگل درختان وحشی از جمله راش، توسکا و بلوط را مشاهده کنید.

ما به شما توصیه می‌کنیم که آستارا را در فصل زمستان از دست ندهید چون زیبایی که در این فصل وجود دارد قابل مقایسه با سه فصل دیگر سال نیست.

بازدید : 9
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 زمان : 16:55

غذاهای محلی بندرعباس

بندرعباس مرکز استان هرمزگان می باشد. این شهر یکی از بزرگترین شهرهای ایران می باشد و بزرگترین بندر ایران نیز در این شهر قرار گرفته است.

بندر عباس در مجاورت دریای خلیج فارس قرار دارد و مهم ترین قطب اقتصادی ایران نیز می باشد.

نام این بندر در گذشته به نام بندر گمبرون معروف بود اما بعد از حمله شاه عباس دوم به این بندر و بیرون راندن پرتغالی ها از این بندر، به نام بندرعباس معروف شد.

این شهر نیز مانند دیگر شهرهای جنوبی، غذاهای محلی و سنتی مختص به خود را دارد که در اکثر آنها از ماهی و ادویه های زیادی استفاده می شود.

در ادامه می خواهیم به معرفی برخی از این غذاها بپردازیم. اگر شما نیز هوس غذاهای لذیذ جنوب را کردید می توانید بلیط هواپیما بندرعباس خود را از سایت آس چارتر تهیه کنید.

هواری بندرعباس

هواری یکی از غذاهای محبوب و لذیذ جنوبی است که ترکیبات اصلی آن را ماهی و برنج تشکیل می دهد. این غذا در واقع همان ماهی پلو یا میگو پلو می باشد. علیرغم اینکه بسیار از شهرهای ایران نیز این غذا را تهیه و سرو می کنند؛ اما زادگاه اصلی این غذا بندرعباس و استان هرمزگان می باشد که در بین مردم آن نیز بسیار محبوب و معروف می باشد. این غذا را با ماهی و اگر ماهی در دسترس نبود، با تن ماهی و میگو نیز تهیه می شود. کسانی که به ادویه های تند و سبزهای جنوبی علاقه مند هستند، این غذا انتخابی مناسب می باشد چرا که از سبزی های معطر مثل گشنیز و ادویه های زیاد و تندی در تهیه آن استفاده شده است. ظرز تهیه هواری به این شکل است که ابتدا پیاز را تفت می دهند سپس سبزی های معطر مثل شوید، شنبلیله، گشنیز را به آن اضافه می کنیم. در این مرحله سیر و ماهی را نیز به مخلوط اضافه کرده و تمامی مواد را با یکدیگر تفت می دهیم. در مرحله بعد ادویه و فلفل را اضافه می کنیم و در نهایت با برنج دم می دهیم.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 57
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 311
  • بازدید سال : 985
  • بازدید کلی : 985
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی